شواهدی از نهایی‌سازی ویندوز 10

شنیده‌ها از نهایی‌شدن ویندوز 10 و آماده‌بودن آن برای انتشار در اواخر ماه جاری میلادی یعنی چیزی کمتر از یک هفته‌ی دیگر، حکایت دارن.

اما باید بگم توی این مدتی که با این ویندوز و Build 10162 این سیستم عامل کار کردم. شاهد تغییرات زیادی در ساختار ویندوز شدم و از این تغییرات لذت کافی رو  بردم. و حالا در حال ارتقا به بیلد جدیدی از این سیستم عامل هستم.

اما پیرامون این موضوع باید اشاره کنم که :

مایکروسافت، ویندوز 10 را پس از فرآیند تست و بررسی بسیار منظم و ارائه‌ی بیلدهای متعدد برای جامعه‌ی تست‌کنندگان خود، به منظور انتشار نسخه‌ی نهایی با بیشترین پایداری و کیفیت آماده می‌سازد. 

بنابر گزارش سایت ورج و به نقل از منابع بسیار نزدیک به مایکروسافت، ردموندی‌ها بیلد 10240 را به عنوان نسخه‌ی RTM برای ارائه به تولیدکنندگان و سازندگان محصولات سخت‌افزاری، برگزیده‌اند. 

آنچه مسلم است کار برای ارائه‌ی نزدیک‌ترین نسخه به نسخه‌ی نهایی ویندوز 10 به پایان رسیده و انتظار می‌رود ردموندی‌ها طی چند روز آینده، رسماً خبر انتشار نسخه‌ی RTM از ویندوز 10 را اعلام کرده و آن را بصورت عمومی منتشر کنند؛ اگر چه به واسطه‌ی فاصله‌ی زمانی اندک با زمان انتشار نسخه‌ی نهایی، می‌توان انتظار داشت مایکروسافت از این کار صرف‌نظر کرده و بر روی انتشار نسخه‌ی نهایی تمرکز کند.

 اگر چه ویندوز 10 قرار است رسماً در تاریخ 29 جولای (تقریباً دو هفته‌ی دیگر) منتشر شود، ولی طبیعی است که کامپیوترهای جدید کمپانی‌های بزرگ، تا چند هفته بعد از آن هم به این سیستم‌عامل مجهز نخواهند شد. به همین منظور ردموندی‌ها کمپین تبلیغاتی جدید را برای مالکان دستگاه‌های ویندوزی قدیمی و جدید به منظور بروزرسانی به ویندوز 10 ایجاد کرده‌اند.

 مایکروسافت، بیلد 10240 از ویندوز 10 را ابتدا در اختیار جامعه‌ی تست‌کنندگان خود یا همان Insiders قرار خواهد داد تا با تمرکز ویژه‌‌تری ردموندی‌ها را در رفع آخرین ایرادات و نقایص کوچک احتمالی یاری کنند. 

انتشار نسخه‌ی RTM همیشه نقطه‌ی  عطف و حرکت برجسته‌ی ردموندی‌ها از بیست سال قبل تاکنون بوده؛ اقدام هوشمندانه‌ای برای مدل‌های جدید ویندوز که از زمان عرضه‌ی  ویندوز 95 در پیش گرفته شده و اقدامی در راستای سرویس‌‌دهی بهتر ارزیابی می‌شود.

مایکروسافت فرآیند بروزرسانی ویندوز 10 را در آینده نیز با جدیت پی خواهد گرفت؛ خصوصاً در رابطه با برنامه‌های پیش‌فرض و از پیش‌نصب شده که قدرت و لذت تجربه‌‌ی کار با این سیستم‌عامل را فزونی خواهند بخشید.مایکروسافت کماکان از جامعه‌ی تست‌کنندگان خود برای بررسی و آزمایش این بروزرسانی‌ها پیش از ارائه‌ی عمومی و در طول ماه‌های آینده بهره خواهد گرفت.

نظر شما در رابطه با ویندوز 10 و نوع استراتژی مایکروسافت برای ارائه‌ی یک سیستم‌عامل بی نقص چیست؟ چه آینده‌ای را برای نسل جدید این سیستم‌عامل محبوب متصور هستید؟

 
درباره نویسنده

ساسان سلام زاده هستم متولد 1368، دانشجوی ارشد هوش مصنوعی. برنامه نویس، طراح وب. یکی از رویاهای کودکیم ساخت یک ربات دستیار هست چیزی که بتونه ۹۰٪ کارهای روزانه رو انجام بده، یه استارت هایی در این خصوص زدم...

یک پاسخ ارسال کنید.


+ 2 = هفت